Annak ellenére, hogy a férfi és női pénztárca modellek funkcionalitásában nem sok eltérés tapasztalható, azért érdemes megnézni azt, hogy mitől lesz egy pénztárca női vagy férfi jellegű.

Férfi és női pénztárca - alapanyag

Természetesen a női és férfi pénztárcák is egyaránt készülhetnek bőrből, műbőrből vagy akár valamilyen forradalmasított textil-műanyag keverékből - gondoljunk csak a sportosabb, tépőzáras modellekre -, így az alapanyagot tekintve nem nagyon van különbség a két nem pénztárcái között.


Viszont fontos kiemelni, hogy rengeteg bizsu üzletben lehet kapni kissé silány minőségű női pénztárcákat, amelyek férfi verzióit nem nagyon lehet látni, mert a legtöbb férfi a nőkkel ellentétben nem szívesen vásárol nem eredeti bőr pénztárcákat. A nők hamar elkoptatják a pénztárcájukat, így sokak számára a pénztárca ugyanolyan, mint egy egy-szezonos táska, amit a következő évszakban úgyis leváltanak.


A férfiak ezzel szemben inkább a tartósságot, illetve a minőséget helyezik előtérbe, nem pedig a divatos vagy folyton megújuló külsőt. Emiatt a férfi és női pénztárcák között inkább a használati idő és a minőségi faktor eltérő aránya jellemző.

Férfi és női pénztárca - kialakítás

A férfiak messze nem hordanak magukkal annyi mindent egy kis pénztárcában, mint a nők. A férfiak általában pénzt, bank- és hitelkártyákat, valamint esetleg egy-két fotót hordanak magukkal.


Ezzel szemben egy női pénztárcában helye van a különféle kuponoknak, sebtapasznak, zsebkendőnek, akár egy tollnak is, de az sem ritka, ha valaki fogpiszkálót, csipeszt vagy fülbevaló végeket tárol a pénztárcájában a kulcsok mellett.


A férfi és női pénztárcák emiatt különféle módon lettek kialakítva, hiszen míg a férfiaknak nincs szüksége annyira sok külön kis fakkra, addig a nőknek szinte még a legnagyobb típusú pénztárca is néha túl kicsinek bizonyul.

Még a nagyobb férfi pénztárcák is sokkal kisebbek, mint egy egyszerűbb típusú női pénztárca. Jó példa erre ez a Sylvia Belmonte férfi pénztárca, vagy ez a gyönyörű Alessandro Paoli női pénztárca modell.